Obchodné podmienky
	Prevádzkovateľ internetového portálu www.metax.sk
						METAX, spol. s r.o.
Nad Parkom 491/27 
95501 Tovarníky 
Slovenská Republika
IČ: 34 140 972 
DIČ: 
						2020420820
Prevádzka
METAX, spol. s r.o.
Trenčianska cesta 1910
(oproti ČS Slovnaft)
95701 Bánovce nad Bebravou
1) O registrácii
"Vyhlasujeme,
 že dáta slúžia len pre účely identifikácie pri nákupe vo firme "názov 
firmy" a nebudú poskytnuté tretím osobám ani inak zneužité. Potvrdením 
registrácie súhlasím so zasielaním ponukových e-mailov z internetového 
obchodu firmy "Vaša firma".
Ponukové e-maily budú zasielané maximálne
 dvakrát do mesiaca a veľkosť jednotlivých e-mailových správ neprekročí 
50kB. Službu zasielania noviniek e-mailom môžete kedykoľvek zrušiť na 
e-mailovej adrese: "vasemail@mail.sk", alebo na uvedenej pevnej adrese.
Objednávky je možné uskutočniť i bez registrácie.
2) Prijatie a vybavenie objednávky, kúpna zmluva
Objednávka
 kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je 
uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu kupujúceho i 
predávajúceho s týmto návrhom (záväzným potvrdením objednávky zo strany 
predávajúceho). Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú
 vzájomné práva a povinnosti.
Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci 
potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, vrátane 
reklamačných podmienok, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky
 a reklamačný poriadok je kupujúci dostatočným spôsobom samotným 
uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.
Predávajúci
 si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím 
kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva 
alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávaného tovaru. V prípade, že
 táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho
 za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci zaplatil už 
časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na
 jeho účet, k uzavretiu Kúpnej zmluvy nedôjde.
Všetky objednávky 
prijaté týmto obchodom sú záväzné. Objednávku možno zrušiť pred jej 
expedíciou. V prípade, že nebude objednávka zrušená do doby pred 
expedíciou, a bude expedovaná, môže byť po objednávateľovi požaduje 
náhrada nákladov spojená s expedíciou tovaru. O prijatí objednávky ste 
automaticky informovaný elektronickou poštou - e-mailom. V detaile 
každého výrobku aj v potvrdení objednávky je predpokladaná dodacia 
lehota tovaru, ktorý nebol skladom. Pri každej položke je zobrazené, či 
je tovar na sklade alebo nie. Pokiaľ tovar nie je na sklade, alebo 
sklade dodávateľa, budeme Vás bezodkladne informovať o ďalšom termíne 
dodania.
Storno objednávky
Ak urobíte storno objednávky do 12 
hodín, považujeme objednávku za zrušenú. Storno môžete poslať e-mailom 
prípadne vykonať telefonicky. Pri zrušení objednávky je nutné uviesť 
Vaše meno, e-mail a číslo objednávky.
3) Druhy dopravy verejnými prepravcami:
Osobný odber
Objednávku
 je možné vyzdvihnúť v ten istý deň, za predpokladu, že objednaný tovar 
je na sklade. V ostatných prípadoch vás budeme informovať. Objednávky je
 možné vyzdvihovať "pracovný čas", mimo túto dobu po dohode.
Tovar doručovaný prepravnou balíkovou firmou DPD. 
Poštovné, ak nebude uvedené inak, je účtované vo výške 5EUR. 
Cena
 prepravy zahŕňa možnosť večerného doručenia (voliteľne) a telefonické 
kontaktovanie zákazníka, pre prípadnú zmenu doby či miesta doručenia. 
U
 niektorých obzvlášť neskladných, ťažkých alebo inak zle 
prepravovateľných výrobkov môže byť cena prepravy zvýšená. Cena za 
prepravu sa zobrazuje ihneď po výbere spôsoby dopravy. 
Reklamácia zásielky je možná do 3 dní od doručenia, za predpokladu, že poškodenie nebolo zjavné pri odovzdaní!
U
 niektorých obzvlášť neskladných, ťažkých alebo inak zle 
prepravovateľných výrobkov môže byť cena prepravy zvýšená. Cena za 
prepravu sa zobrazuje ihneď po výbere spôsoby dopravy. Reklamácia 
zásielky je možná iba pri prevzatí!
POZOR! Pokiaľ je balík viditeľne 
poškodený, alebo ak je porušená ochranná páska, uplatnite reklamáciu 
priamo u prepravcu. Za škody vzniknuté pri preprave nenesie dodávateľ 
zodpovednosť.
Zásielka je zvyčajne doručená do druhého dňa od odoslania. O odoslaní je zákazník informovaný e-mailom.
4) Záruka
V
 balíku vždy nájdete daňový doklad. Záručná lehota začína plynúť dátumom
 uvedeným na doklade. Záručná lehota je uvedená u každého výrobku v 
detaile tovaru. V sporných prípadoch môže byť záručná lehota predĺžená o
 5 (slovom päť) dní ako náhrada za čas dopravy.
5) Rozpor s kúpnou zmluvou - všeobecné informácie
V
 prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou 
(ďalej len "rozpor s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby 
predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu 
odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď 
výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže 
kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť.
 To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou 
vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou 
zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia
 veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, ak to 
neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.
Na tovar poskytujeme záručnú dobu danú zákonom.
6) Právo Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
Ak
 je kúpna zmluva uzatvorená pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku 
(v internetovom obchode), má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 
dní od prevzatia tovaru. V takom prípade spotrebiteľ kontaktuje 
predávajúceho a najlepšie písomne uvedie, že odstupuje od zmluvy s 
uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie 
peňazí. Peniaze je možné vrátiť tiež v hotovosti v sídle spoločnosti. 
Odstúpenie od zmluvy musí byť doručené najneskôr posledný deň 14 dňovej 
lehoty. V osobitných prípadoch môže byť s prihliadnutím na okolnosti 
predĺžená lehota vrátenia, nie však dlhšie ako 30 dní od doručenia.
Toto
 ustanovenie zákona však nemožno chápať ako možnosť bezplatného 
zapožičania tovaru. Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie 
od zmluvy do 14 dní od prevzatia plnenia, musí dodávateľovi vydať 
všetko, čo na základe kúpnej zmluvy získal. Ak to už nie je dobre možné 
(napr. v medziobdobí bol tovar zničený alebo spotrebovaný), musí 
spotrebiteľ poskytnúť peňažnú náhradu ako protihodnotu toho, čo už 
nemôže byť vydané. Ak je vrátený tovar poškodený iba čiastočne, môže 
predávajúci uplatniť na spotrebiteľovi právo na náhradu škody a 
započítať svoj nárok na vrátenú kúpnu cenu. Predávajúci je v takom 
prípade povinný vzniknutú škodu preukázať. Predávajúci spotrebiteľovi v 
takom prípade vracia iba takto zníženú kúpnu cenu.
Na kúpnu cenu, 
ktorá má byť kupujúcemu vrátená, môže predávajúci naviac započítať svoje
 skutočne vynaložené náklady spojené s vrátením tovaru (náklady na 
prepravu a pod).
Právo na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ nemá, v prípade zmlúv:
na poskytovanie Služieb, ak s ich plnením bolo s jeho súhlasom začaté pred uplynutím lehoty 14 dní od prevzatia plnenia, 
na dodávku tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho, 
na
 dodávku tovaru upraveného podľa priania kupujúceho alebo pre jeho 
osobu, ako aj tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, opotrebovaniu alebo 
zastaraniu, 
na dodávku audio a video nahrávok a počítačových programov, ak poruší kupujúci ich originálny obal, 
na dodávku novín, periodík a časopisov, spočívajúcich v hre alebo lotérii.
7) Doručenie a dodacie podmienky
Niektoré zásielky môžu byť rozdelené do viacerých balíkov. Poštovné zostáva bezo zmeny.
Všetky zásielky sledujeme až do ich doručenia, snažíme sa tak predchádzať problémom, ktoré pri doručovaní vznikajú.
Ako postupovať pri vrátení tovaru:
•    Pripravte zásielku podľa popisu nižšie.
•    Tovar, ktorý budete zasielať späť na adresu zašlite podľa popisu nižšie vami zvoleným prepravcom.
Ako zásielku pripraviť
Zásielka
 musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v 
stave, v akom ste ju prevzali pri dodávke. K tovaru priložte doklad o 
kúpe. Vždy prosím použite baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo 
počas prepravy dôjsť k polepeniu, popísaniu či inému znehodnoteniu 
pôvodných obalov. Neposielajte tovar na dobierku, odporúčame Vám tovar 
poistiť. Peniaze vám budú vrátené na bankový účet (nezabudnite ho 
uviesť) a to zvyčajne do 3 pracovných dní od obdržania zásielky. V 
prípade vrátenia tovaru bude suma znížená o prepravné náklady (neplatí 
pre reklamácie!).
8) Spôsoby úhrady
Všetky spôsoby úhrady, možno vybrať pred výberom dopravy. Všetky spôsoby platby sú zahrnuté v cene dopravy. 
dobierka - objednaný tovar Vám zašleme poštou a pri prevzatí tento tovar uhradíte v hotovosti alebo platobnou kartou. 
osobný odber - platí v hotovosti pri osobnom odbere - platobná karta
9) Bezpečnosť
Pri
 platbe platobnými kartami sa nemusíte báť zneužitia. Využívame 
preverenú platobnú bránu s protokolom 3-D secure, podporovaným kartovými
 asociáciami. Všetky interné informácie (heslá, mená, operácia) sa 
šifrujú. Pre zvýšenie rýchlosti nešifruje všeobecné informácie 
(informácie o jednotlivých položkách tovaru).
10) Reklamácie
V
 prípade, že tovar, ktorý ste od nás dostali, je poškodený alebo 
nefunkčný, postupujte podľa reklamačného poriadku. Vrátenie tovaru z 
dôvodu odstúpenia od zmluvy je popísané v bode 6. Obchodných podmienok.
11) Reklamačný poriadok
Výrobky,
 na ktoré sa vzťahuje právo uplatnenia reklamácie musia byť odovzdané na
 posúdenie ihneď po zistení závady, musia byť čisté a s náležitými 
dokladmi a popisom závady, prípadne označeným miestom závady.
Ako postupovať
V
 prípade reklamácie môžete zvoliť dve možnosti, postupujte podľa popisu 
nižšie: Zašlite výrobok na adresu - "kontaktná adresa". Preprava je 
hradená stranou predávajúceho. Akonáhle budete vedieť kedy a kde 
zásielku budeme môcť vyzdvihnúť, kontaktujte nás. Zásielka musí byť 
kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v stave, v 
akom ste ju prevzali pri dodávke. K tovaru priložte doklad o kúpe. Vždy 
prosím použite baliaci papier či kartón, tak aby nemohlo počas prepravy 
dôjsť k polepenie, popísanie či inému znehodnoteniu pôvodných obalov. 
Neposielajte tovar na dobierku, v takom prípade nebude tovar prevzatý. 
Odporúčame Vám tovar poistiť. Ihneď po obdržaní tovaru obdržíte 
reklamačný protokol. Tovar musí byť pre prepravu riadne zabalený, tak 
aby nedošlo k jeho ďalšiemu prípadnému poškodeniu. Chybný alebo 
poškodený tovar bude vymenený alebo bude vrátená kúpna cena. K tovaru 
musia byť priložené všetky listiny, ktoré nakupujúci s tovarom obdržal, 
teda napríklad paragón, záručný list a iné. Predávajúci nepreberá 
zodpovednosť za škody vyplývajúci z prevádzky produktov, funkčných 
vlastností a škôd z neodborného používania produktov, rovnako ako škôd 
spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Na vady tohto 
pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka. Tovar je z hygienických 
dôvodov na reklamáciu prijatý len riadne vyčistený. Ak výrobca poskytuje
 záruku dlhšiu, je uvedená pri tovare v katalógu. U zamietnutých 
reklamácií môžu byť účtované náklady na reklamačné konanie a manipulačné
 poplatky. O vybavení reklamácie budete informovaní e-mailom, prípadne 
SMS. Rovnako ako pri dodaní objednávky budete informovaní o expedícii 
balíka a termíne doručenia. Ďakujeme Vám za čas, ktorý ste strávili 
prečítaním obchodných podmienok.
Váš www.metax.sk
Obchodné podmienky sú platné od 1.5.2016 do odvolania. 
Informácie
 pre kupujúcich: v prípade zmeny obchodných podmienok, sú platné 
obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátumu nákupu.
